Follow RudiVP on Twitter

maandag 13 juni 2011

Respect

Ik heb in mijn leven al heel wat guldens en euro's betaald aan zaken die niet tot mijn eigendommen behoorden. En dan heb ik het niet over pneumatische boren van Boels of bierpompen en feesttenten van een willekeurig partyverhuurbedrijf. Ik heb het over huurwoningen in bezit van vastgoedmagnaten. De conclusie na zo'n 23 jaar huren laat zich raden. Vele euro's en guldens armer. Geen cent rijker.
Ik heb in die 23 jaar toch zeker al zo'n kleine 175.000 euro's aan huur, lease of pacht overgemaakt. En dat frustreert mateloos. Menig louche  vastgoedmagnaat zal zijn neus ophalen voor dit soort futiele bedragen. Maar ik kan het maar moeizaam verkroppen. Gelukkig heeft rijkdom niet mijn prioriteit in de zoektocht naar zingeving en geluk.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat niet de keiharde euro's de reden zijn van mijn ontgoocheling en teleurstelling. Nee, het is vooral de handelwijze van dergelijk gespuis. Want zelden werd ik als klant gezien. En als ik al even mijn stem verhief, was daar altijd weer de hooghartige houding van de eigenaar: ' Ik zou maar inbinden als ik u was. Wij bepalen de regels. Het zijn onze eigendommen'. Het gebruik van de meervoudsvorm in het geval van eigendommen, benadrukte nog eens de macht van de tegenpartij.
Maar binnenkort ziet de wereld er anders uit. Ik ga mij scharen onder de grondbezitters. Een klein stukje Nederland wordt van mij. Ik mag beslissen wat er de komende jaren gebeurt met deze 1603 m2 Gronings land. Dat ik hierbij rekening dien te houden met vergunningen, bestemmingsplannen en verordeningen neem ik wel op de koop toe. Vrijheid en autonomie in het verschiet!

Meerdere geldverstrekkers staan uiteraard te popelen samen met ons de woelige financiële baren te bevaren! Vriendelijkheid alom. De intermediair is al in de tutoyeerfase. De kopers makelaar leeft begripvol met ons mee. De notaris offreert ons op aangename wijze. Respectvolle omgangsvormen alom.
Kijk. Zo kan het dus ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten