Follow RudiVP on Twitter

maandag 6 juni 2011

Klunsjesman

Natuurlijk zou ik graag mankementen aan fietsen van het tienervolk in dit huis moeiteloos repareren. Bij meldingen van lekke banden raak ik opgetogen en zoek ik in eerste instantie en met genoegen en optimisme mijn Hema doosje. Want wat is een man zonder degelijke bandenlichters en Simson Solution in geval van bandenpech? Na het lijmen is het resultaat meestal verbazingwekkend bedroevend.  De fietslamp terloops gesloopt. De trommelrem dood en de band meestal de volgende dag weer luchtledig. Waarna ik met het schaamrood op de kaken de fiets achterin de auto prop en richting fietsenmaker koers, alwaar ik nederig en respectvol de beste man vraag de klus voor mij te klaren.

Natuurlijk zou ik graag de hoop in bange ontlastingsdagen zijn, mocht het toilet weer eens zijn overvoerd met watjes, tissues, natte billendoekjes en buitensporig veel toiletpapier. Want hoe onaantrekkelijk het mankement ook mag lijken, de wil om ook deze klus te klaren ontbreekt zeker niet. Totdat blijkt dat ik met mijn kruiskopschroevendraaier (geplukt uit een voordeelbak bij de Wibra) de schroef waarmee de pot is bevestigd dol heb gedraaid. Met als eindresultaat dat de pot blijvend wiebelt. En elk volgend zittend toiletbezoek kan worden vergeleken met een ritje in de Python.

Natuurlijk raak ik enthousiast en bijna euforisch, als mijn lief een beroep op mij doet met het verzoek laminaat te leggen. Op de gehele eerste verdieping en zolder. In de bouwmarkt doe ik nog voorkomen alsof het een fluitje van een cent is. De producent noemt het kliklaminaat. Een kind kan dus de was doen. Totdat je één kamer verder bent, niet één keer ' klik' hebt gehoord, de afstandsblokjes spontaan bij elkaar op bezoek gaan en de bolling in het midden van de kamer hardnekkig is. Waarna de euforie is omgeslagen in een combinatie van razernij, drift en frustratie.

Naar de reden van mijn geldingsdrang kan ik slechts gissen. Ook de steeds weer terugkerende animo om mij op te werpen als redder in nood blijft verbazen, gezien mijn louche verleden als klunsjesman.

Maar nu is het klaar. Ieder zijn vak. Professionals zijn vanaf nu geen taboe meer in huize @RudiVP.  En dat komt goed uit. Want ik moet nodig strijken.
 















Geen opmerkingen:

Een reactie posten