Follow RudiVP on Twitter

zondag 5 juni 2011

Baard in de keel

Baard in de keel is mij inmiddels ontstegen. In elk geval in lengte. Ook zonder zijn nu nog glimmend nieuwe 'Neikies' overtreft hij mij in verticale centimeters. Wat gewicht betreft hoop ik voor hem dat hij iets meer geduld heeft. Maar baard in de keel is aardig op weg gezien zijn exorbitante eetgedrag. Baard in de keel gedraagt zich namelijk als een roofdier. Kan het best worden vergeleken met een hyena. Met een sterk aflopende gekromde rug aast baard in de keel dagelijks op alle etensresten in onze onnatuurlijke habitat.

Baard in de keel lijkt het begrip ' hobby'  nog niet te hebben ontdekt. Natuurlijk, hij sport op zaterdag en traint doordeweeks een uur. Maar de netto vrije tijd die resteert na school benut baard in de keel toch bij voorkeur op zijn rug. Met de PS3 controller binnen handbereik, voor het geval baard in de keel een actieve opleving mocht krijgen.

De hiërarchie is belangrijk voor baard in de keel. Zijn rol als oudste man in de lijn neemt hij serieus. Kan niet anders dat dit voor baard in de keel regelmatig reden is om zijn vader fysiek te testen. Hij legt het nog af. Is feitelijk nog niet bewapend tegen een dergelijk kolos. Maar lang zal het niet meer duren.

Baard in de keel weet overigens prima om te gaan met alle aanlokkelijkheden die hem dagelijks worden aangeboden. Zo lijkt het in elk geval. Ik heb baard in de keel nog niet kunnen betrappen op misbruik van wat dan ook. Het overtollig consumeren van etensmiddelen daargelaten.

Soms, heel soms laat baard in de keel zijn bravoure even voor wat het is. Kruipt hij weer tegen zijn vader aan. Zoekt hij bevestiging. Vraagt hij voor het naar bed gaan of ik nog even wil kletsen. Als alternatief voor het vroegere voorlezen uit een prentenboek. Hennie de Heks, Elmer de Olifant of de Gruffalo.

Volgend jaar doet baard in de keel voor het eerst eindexamen. Ik ben trots op baard in de keel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten