Follow RudiVP on Twitter

woensdag 10 augustus 2011

Schoeisel

Ik draag ze als ik even snel naar de schuur ren. Ik negeer daarbij de zoveelste regenbui. Ik trek ze aan als ik het afval verwijder naar een volgende opslagruimte. De berg overtollige materialen en verpakkingen neemt hier overigens zorgwekkende vormen aan. Ik stap erin als ik de gevallen peren in het Damsterdiep wil gooien. Dit helpt het aantal steekachtigen drastisch te reduceren in aantal.

De basiskleur lijkt rood. Lief nam er vandaag twee paar van mee. Griste ze weg uit een bak met restanten bij een lokale winkelier. Lief en blond van kleur. Met een afdruk van roze anemonen en een enkele vlinder, her en der verspreid over de gemakkelijke instappers. Twee maten te klein.

Ik zit buiten en kijk door de serre naar binnen, waar zowaar al sprake is van sfeer en orde. Vijf dagen na aankomst lijkt de eerste slag gewonnen. Ik kijk vervolgens naar beneden, zittend op mijn krukje. De sympatieke instappers contrasteren fel bij de zwarte spijkerbroek. Een genante vertoning. Morgen koop ik klompen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten