Follow RudiVP on Twitter

donderdag 11 augustus 2011

Delfzijl

De transporter biedt plaats aan negen passagiers incl. bestuurder. De bus was op een stoel na afgeladen. De regen kletterde neer terwijl ik de bus richting Delfzijl stuurde. We passeerden Appingedam. Ik vertelde mijn aanhang belerend over de hangende tuinen, daar waar ik keukens bedoelde. Wijselijk besloot ik te zwijgen.

Delfzijl werd snel bereikt. We passeerden het station waar de boemel richting Groningen vertrekt. We naderden de haven en de stad leek het eindpunt van Nederland. We aten fish en chips. Terwijl de vloedsnelheid ons verbaasde zagen wij Duitsland aan de overkant. De haven was verlaten en de regen leek hier een permanent decorstuk.

Ik dankte de eigenaar. Een vriendelijke Groninger met een dienstverlenende mentaliteit. Even verderop stonden sportief ogende auto’s naast elkaar opgesteld, begeleid door ronkende dubbele uitlaten. Ik naderde de groep jongeren. De weg in de haven bleek doodlopend. Ik draaide de bus naast de raceauto's. De coureurs gniffelden wat. En wij reden terug naar Wirdum.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten